Jaarverslag 2021 NCG | Ontwikkelingen en Resultaten

2021 was voor Nationaal Coördinator Groningen (NCG) wederom een jaar met veel verschillende ontwikkelingen en uitdagingen. Een weergave van het afgelopen jaar vindt u in ons jaarverslag over 2021.

Resultaten

In het jaarverslag vindt u de resultaten die we in 2021 behaalden en lichten we toe welke werkzaamheden zijn uitgevoerd om deze resultaten te kunnen behalen. De resultaten laten zien dat de doelstellingen voor 2021 zijn behaald. Dit geeft vertrouwen in de toekomst.

​​​​​​​Ontwikkelingen

In 2021 hebben we onder meer te maken gehad met de implementatie van de bestuurlijke afspraken van Rijk en Regio uit november 2020. Ook zijn we samen met de gemeenten gestart met het opstellen van het Meerjaren Versterkingsplan (MJVP). Daarmee krijgen we uiteindelijk voor elk adres inzichtelijk wanneer de opname, beoordeling en eventuele versterking van een woning gepland is. We hadden nog steeds te maken met de gevolgen van corona: het werken met de coronarichtlijnen en ziekte bij medewerkers en bewoners vroeg flexibiliteit van alle betrokkenen. Ook moesten we anticiperen op de schaarste van bouwmaterialen. Meer informatie over de ontwikkelingen in 2021 vindt u eveneens in het jaarverslag.

Nog veel werk te verzetten

Peter Spijkerman, algemeen directeur Nationaal Coördinator Groningen: ‘Ik ben blij met de stappen die NCG in 2021 en de jaren daarvoor heeft gezet. Er staat nu een organisatie die de versterkingsopgave verder zal brengen. Dat is belangrijk, want er is nog veel werk te verzetten.’

Jaarverslag lezen?

Download hier het jaarverslag 2021 van NCG.