Meldpunt kosten versterking

Heeft u zelf kosten moeten maken door de versterking of sloop en nieuwbouw van uw woning? Meld u dan bij NCG. NCG wil namelijk onderzoeken hoeveel bewoners eigen geld hebben moeten inzetten. Want als wij weten wat er misgaat, kunnen we het beleid of onze processen veranderen. Ook kunnen we samen met u zoeken naar oplossingen.

Wat kunt u melden?

U kunt zich bij ons melden als u zelf kosten heeft moeten maken voor de bouwkundige versterking of sloop-nieuwbouw van uw woning. Of kosten die zijn ontstaan door de versterking of sloop-nieuwbouw. Het gaat om kosten die u niet vergoed heeft gekregen.

Hoe doet u een melding?

Bel ons via telefoonnummer 088 - 041 44 77. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur. Noem bij het bellen dat u kosten door de versterking wilt melden. We kunnen u dan beter helpen.

Wat gebeurt er met uw melding?

Dit gebeurt er als u een melding doet:

  • Als u belt krijgt u een medewerker van NCG aan de telefoon.
  • U vertelt waarom u een melding doet. De medewerker stelt u vragen om te bepalen waarvoor u kosten heeft gemaakt.
  • De medewerker geeft de melding door aan uw bewonersbegeleider of het versterkingspunt van NCG bij u in de buurt. Meestal kan NCG de kosten vergoeden vanuit bestaande regelingen en subsidies, zoals schade door versterking.
  • Uw bewonersbegeleider of het versterkingspunt gaat met uw melding aan de slag. Soms nemen ze contact met u op om uw melding verder te bespreken.
  • Uw bewonersbegeleider of het versterkingspunt onderzoekt of u deze kosten heeft gemaakt. Als blijkt dat u deze kosten heeft moeten maken, dan krijgt u de kosten vergoed.

Laatste update: 02-10-2023