Klachten

Op deze pagina vindt u alle informatie over hoe u een klacht kunt doorgeven aan Nationaal Coördinator Groningen (NCG), wat NCG met uw klacht doet en wat er daarna gebeurt.

Neem eerst contact op

Neem alstublieft eerst contact met ons op door ons te bellen. Misschien kunnen we het probleem zo oplossen. Bel ons op telefoonnummer 088 041 44 77. U kunt ons van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur bellen.

Klacht doorgeven en behandeling

Stap 1: Doorgeven van een klacht

U heeft het recht om een klacht door te geven als u ontevreden bent over de dienstverlening van NCG. Bijvoorbeeld als u verkeerde informatie heeft ontvangen of als u niet netjes bent behandeld door een medewerker.

Wilt u een klacht doorgeven? Geef dan zo duidelijk mogelijk aan wat er is gebeurd en waarom u ontevreden bent. Zo kunt u een klacht doorgeven:

  • Vul het klachtenformulier in.
  • U kunt ons ook bellen om uw klacht door te geven. Bel ons op telefoonnummer 088 041 44 77. U kunt ons van maandag tot en met vrijdag tussen 9.00 en 17.00 uur bellen.
  • Een brief sturen kan ook. Stuur uw klachtbrief naar:

Klachtencoördinator NCG
Antwoordnummer 700
9700 WB Groningen

Stap 2: Registratie klacht en bevestiging

Na ontvangst van uw klacht, registreren wij uw klacht. Daarna bellen wij u binnen een week op. Tijdens dit telefoongesprek kijken wij samen met u hoe de klacht het beste kan worden opgelost. Wij maken met u afspraken over wie de klacht behandelt en voor welke datum u een reactie krijgt.

Stap 3: Onderzoek en beoordeling

Een onafhankelijke klachtbehandelaar of een medewerker van NCG onderzoekt uw klacht aandachtig. Als het nodig is neemt hij contact met u op om de situatie beter te begrijpen. 

Stap 4: Terugkoppeling en oplossing

Na het onderzoek ontvangt u een brief met de uitkomst en de eventuele maatregelen die wij nemen om de klacht op te lossen.

Bent u niet tevreden over de manier waarop NCG uw klacht heeft afgehandeld? Dan kunt u de Nationale Ombudsman vragen uw klacht te onderzoeken.

Subsidie rechtsbijstand en bemiddeling

De Subsidieregeling rechtsbijstand mijnbouwschade Groningen biedt gratis hulp en advies bij juridische problemen (rechtsbijstand). De regeling maakt ook bemiddeling tussen u en NCG mogelijk. Een persoon die veel van schade en versterking weet, gaat dan samen met u en NCG in gesprek.

Klachtenformulier

Heeft uw klacht betrekking op uw huis, vermeld dan het adres, postcode en plaats.
Informatie over de verwerking van uw persoonsgegevens

Wij gebruiken uw gegevens om uw klacht te behandelen, waarna ze vernietigd worden. Uw informatie wordt niet met derden gedeeld.

Akkoordverklaring(verplicht)

Laatste update: 08-01-2024