In de persoonlijke online omgeving Mijn NCG vindt u belangrijke documenten en informatie over de opname, beoordeling en mogelijke versterking van uw woning*.
Voor wie is Mijn NCG?
Mijn NCG is voor eigenaren die aan het begin van hun versterking staan. Hiermee bedoelen we dat het werk voor de versterking nog niet is gestart. Ook is Mijn NCG voor eigenaren die al verder in de versterking van hun woning zitten. Bijna al deze eigenaren hebben nu toegang tot Mijn NCG.
Hoe krijg ik toegang tot Mijn NCG?
Zodra u toegang krijgt tot Mijn NCG ontvangt u een brief van NCG. Hierin leggen we uit hoe u kunt inloggen. Of en wanneer u toegang krijgt, hangt af van uw situatie. Heeft u nog geen toegang tot Mijn NCG? Dan krijgt u alleen in bijzondere gevallen nog toegang. Bijvoorbeeld als:
- u eerder een herbeoordeling heeft aangevraagd voor uw woning en de herbeoordeling klaar is.
- we de kwaliteit van uw gegevens nog moeten verbeteren om te voldoen aan de eisen voor Mijn NCG.
- u eerder niet wilde meewerken aan de versterking en u ons later vraagt om uw woning toch op te nemen in de versterkingsopgave.
- uw gebouw van bestemming wisselt. Bijvoorbeeld als uw gebouw eerst een bedrijfspand was, maar nu een woningfunctie krijgt.
Denkt u dat een van deze situaties op u van toepassing is? Neem dan contact op met uw bewonersbegeleider. U kunt ook bellen met een van onze medewerkers via telefoonnummer 088 – 041 44 77.
Wat kan ik doen met Mijn NCG?
In Mijn NCG vindt u:
- In welke fase van de versterking uw woning zit.
- Uitleg over het versterkingsproces.
- Belangrijke documenten, zoals beoordelingsrapporten en besluiten.
- Brieven en (gespreks)verslagen
- Uw goedgekeurde vergoedingen
- Aanvraagformulieren voor een onafhankelijk financieel adviseur of bouwadviseur.
- Uw persoonlijke gegevens.
- De gegevens van uw contactpersoon en het versterkingspunt bij u in de buurt.
Privacy en veiligheid
Uw privacy en de veiligheid van uw gegevens zijn voor ons heel belangrijk. In Mijn NCG worden uw gegevens beschermd door de nieuwste beveiligingsmaatregelen. Alleen u en de betrokken medewerkers van NCG hebben toegang tot uw persoonlijke gegevens.
Hulp nodig?
Heeft u hulp nodig bij het gebruik van Mijn NCG? Of heeft u vragen? Neem dan contact op met uw bewonersbegeleider.
U kunt ook bellen met een van onze medewerkers via telefoonnummer 088 – 041 44 77. Of mailen naar info@nationaalcoordinatorgroningen.nl. We zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 17.00 uur.
*Is uw gebouw geen woning, maar bijvoorbeeld een bedrijfspand? Dan kunt u overal waar woning staat gebouw lezen.
Laatste update: 23-09-2025